Hi! Ik ben Vesna!

Ik ben obsessed door zichtbaarheid en daar heb ik m’n bedrijf van gemaakt.  Ik zorg ervoor dat vrouwen, vooral onderneemsters, online beter zichtbaar worden door een sterk visueel plaatje neer te zetten. Wat ik doe heet Visual Branding. En dat doe ik Vesnastyle, ik zou niet anders kunnen …

I am a woman on a mission

Ik inspireer vrouwen om zichzelf te laten zien zoals ze zijn. Zo heb ik een tijdje geleden een (inmiddels legendarische) foto van mezelf in bikini op Facebook gezet. (En nee, ik weeg geen 49 kilo. Net als bij veel andere vrouwen kan er wel wat af.)

Ik kreeg wel meer dan 100 likes. Bovendien had ik een hoop lol en leverde het me ook nog ‘s leuke klanten op.

Ik zet vaak video’s op Facebook; die zijn belangrijk voor mijn bedrijf. We hebben het hier immers over zichtbaarheid! Maar ze zijn echt vaak verre van perfect. Ik stotter en verspreek me, laat boertjes … Wat je ziet zijn m’n hoogtepunten én m’n dieptepunten. Want net als jij zit ik ook weleens in een dip .

Ik wil vrouwen laten zien en voelen dat ze tof zijn zoals ze zijn. Dat ze zich niet anders hoeven voor te doen dan ze zijn: ze zijn precies goed! En dat in hun kwetsbaarheid – hun eigenaardigheden, tics en onvolmaaktheden – juist hun grootste kracht ligt.

Dat geldt voor alle vrouwen. Maar dat geldt nog meer voor vrouwen die een bedrijf hebben. Want die eigenaardigheden onderscheiden je van de grijze muizenmassa: die maken je merk, je brand. En dat is nodig als je serieus werk wilt maken van je bedrijf.

Jezelf zijn in je bedrijf is leuk, maar je moet het wel laten zien. En daar kan ik je mee helpen. Met het creëren van jouw persoonlijke merk. Met foto’s die laten zien wie je bent en waar je voor staat. En met video waarin je jouw unieke verhaal vertelt.

Wel altijd mét flair

Jurkjes, jurkjes, jurkjes. Je kunt me erin uittekenen. Ik hou gewoon van jurkjes: vooral van kleurige jurkjes met bloemen of grafische dessins. Liefst een vintage jurk maar nieuw mag ook. Ik heb een hele kast vol. Te jong of kinderachtig? Nee joh, kleur bepaalt mijn humeur!

Die jurkjes zijn mijn handelsmerk. Ik kies elke dag weer wat ik wil laten zien: vrolijkheid, directheid, enthousiasme. Dat is precies wat je krijgt als je met mij in zee gaat. Je ziet het ook in de foto’s en filmpjes die ik op Facebook zet. Alles klopt met mijn merk.

Vrijwel overal waar ik kom word ik herkend: ‘O, jij bent Vesna! Ik ken je van Facebook.’ Dat komt natuurlijk door de filmpjes die ik maak. Maar dat komt ook doordat ik een nogal uitgesproken kledingstijl heb, beetje retro & veel rock-‘n-roll. En veel kleur!

Mijn klanten hoeven van mij echt niet in vintage jurkjes te lopen. Maar ik leer ze wel dat je merk meer is dan alleen je huisstijl en logo. Het gaat om ‘t hele plaatje: alle kleuren, vormen, beelden en verhalen die je op je website laat zien. En daar horen dus ook je kleren bij.

Wat straal jij uit op foto of video, wat draag je dan?

My story so far

Het is niet makkelijk, jezelf laten zien aan de hele wereld. Zichtbaar zijn kan kwetsbaar voelen en daarom blijven veel vrouwen liever uit de schijnwerpers.

Geloof me: ik weet hoe het voelt om jezelf niet echt te durven laten zien. Als kind voelde ik me anders dan anderen, ik was verlegen en maakte mezelf het liefste onzichtbaar omdat anderen me vaak niet zo goed snapten. Om eerlijk te zijn: ik werd jarenlang behoorlijk gepest. En dat heeft me gevormd: ik durfde heel lang mezelf niet te laten zien.

In mijn pubertijd werd ik alternatief en gooide ik mijn kont tegen de krib. Ik werd heel zichtbaar maar hoorde nergens bij. Tijdens de studie werd ik weer een ‘net meisje’. Ik studeerde af en stortte me in het bedrijfsleven. Maar in de verschillende banen die ik had, werd ik door mijn bazen niet gezien. Mijn talenten en creativiteit kwamen daardoor totaal niet uit de verf. Ik zat helemaal niet lekker in mijn vel en wist niet meer hoe het verder moest.

Dat was in 2009. Door een gelukkig toeval kwam ik tussen creatieve kunstenaars terecht. Wat was dat heerlijk! Ze inspireerden me met hun zelfbewustzijn en lak hebben aan alles. Het ging weer stromen bij me.

Ik pakte m’n oude hobby fotografie op en ging portretten maken. Al snel had ik m’n eerste expositie. Dat smaakte naar meer, dat mensen mij zagen staan en leuk vonden wat ik deed. Want ik ben een echte beelddenker en kan dat nu eenmaal goed, woorden en emoties in beeld vangen.

Klinkt als een sprookje, toch? Dat was het ook. Bijna. Want fotografie als hobby is leuk, maar ik wilde er m’n vak van maken. Ik worstelde met m’n eigen zichtbaarheid. Ik had veel meer mensen nodig die me zagen staan.

Ik merkte dat hoe meer ik mezelf liet zien niet alleen de mooie dingen, maar juist ook de dingen die ik vroeger liever verborg … hoe meer mensen op me afkwamen. Die mijn gekkigheid juist leuk vonden. Die graag met mij wilden werken omdat ik een beetje … merkwaardig ben.

En ik koos voor focus. Ik heb intussen best wat trainingen gedaan, over visual branding, marketing en noem maar op. De belangrijkste les die ik heb geleerd is dat je moet kiezen en staan voor wat je doet. Mijn werk is het om vrouwen zoals jij meer zichtbaar te maken en te gaan SHINEN ONLINE!

FACEBOOK

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Pin It on Pinterest

Share This