Maak je merk lentefris en schiet niet meer mis

De lente begonnen. Nog even en alles staat weer in volle bloei. Hoe staat het met jouw merk? Staat die nog op de wintersluimerstand of is die al lentefris? Tijd om de inter van je af te schudden en je merk een opfrisbeurt te geven. Ik geef je 4 tips.

 

1. Laat los wat niet meer werkt

De lente is tijd voor een nieuw begin en focus op de rest van het jaar. Neem je  doelgroep, boodschap of strategie onder de loep? Misschien is je ‘brand’  aan vernieuwing toe. Tijd om je merk opnieuw te ontdekken en neer te zetten. Mijn gratis Discover your Brand Guide kan je helpen hier inzicht in te krijgen. Download hem hier.

 

2. Stof je eens website eens af

Zit er een eenheid in? Kloppen je kleuren, lettertypes, fotografie, logo en signatuur zodat mensen als je op je website kijken ze in één oogopslag zien wie je bent, waar je voor staat en wat jouw unieke waarde is?  Kies éen ding waar je de focus op legt komende tijd en ga aan de slag met hoe je die kunt verbeteren.

 

3. Fris je ‘look’ op

In de winter zijn we vaak wat meer ingetogener. Dragen we donkerdere kleuren. In het voorjaar willen we ons weer laten zien.  Hang je voorjaarskleding vast in je kledingkast. Past dit nog bij wie je bent, wat je wilt uitstralen met je bedrijf? Kijk eens wat je aan je brand outfits kan toevoegen met een nieuw vestje, sieraden, schoenen. Dat kan een compleet andere ‘look’ geven.

Ga shoppen de winkels hangen nu vol en er is volop keuze. Een frisse ‘look’ zodat je tot het najaar weer goed zit. Maak een shopping plan zodat je efficiënt bezig bent, maar laat je ook verrassen. Creëer een eigen stijl. Heb je (nog) geen eigen stijl.  Vind je shoppen  lastig? 

Ik vertel er meer over in mijn blog: Hoe ontwikkel je je eigen kledingstijl als ondernemer

 

4. Ververs je social media foto’s

Social media is waar jouw potentiële klanten kennis maken met jou en je merk. Zijn je profielfoto’s nog up-to-date? En hoe zit het met je omslagfoto’s? Heb je genoeg beeldmateriaal voor bij je berichten?  Zorg dat je niet in het wintergevoel blijf hangen. Kies voor foto’s die passen bij het seizoen dus licht, fris en fleurig zijn. Lees ook mijn artikel over 7 tips voor de beste social media foto’s.

Heb je zoiets van mmmm….Vesna volgens mij wil ik echt mijn merk visueel goed neer gaan zetten en wil ik meer weten over wat jij zou kunnen betekenen voor mij hierin.

Maak dan een afspraak voor een visual brand check-up.

Ik kijk ernaar uit om met jou aan de slag te gaan.

Vrolijke lente-groet,

Vesna.

 

FACEBOOK

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Pin It on Pinterest

Share This