Social media is the place to be om je te profileren en de know, like & trust factor met je publiek op te bouwen. Om je expert status te laten zien. En jezelf te onderscheiden van anderen die ongeveer hetzelfde doen als jij. Met foto’s die laten zien wie je bent en waar je voor staat.

De tijdlijn staat vol met berichten. Het is net een snelweg met razend verkeer. Hoe trek jij als ondernemer nu de aandacht en kom je on top of mind bij jouw ideale klant. Ik geef je 7 tips waarmee je zorgt voor stopping-power op social media.

 

1. Kies de juiste sfeer

Door het licht dat je gebruikt, de keuze van je achtergrond en in te spelen op de seizoenen, feestdagen, speciale evenementen.

2. Gebruik de juiste kleuren

Met de juiste kleuren communiceer je jouw boodschap en roep je een bepaalde emotie op. Kleur is een heel belangrijk onderdeel van je visuele ‘branding.’

Zo communiceer je met rood een imago van snel en daadkrachtig, met geel je zichtbaarheid, met blauw vertel je het de ander, met oranje trek je mensen ‘out-of the box’ en met turkoois laat je zien hoe creatief en innovatief je bent. Met groen stem je af op de ander en is er sprake harmonie en balans in je uitstraling.

3.Vertel een verhaal

Je kunt in 1 foto laten zien wie je bent en waar je voor staat maar ook in een serie van foto’s. Als je bijvoorbeeld een bepaalde dienst aan promoten bent. Op Instagram heb je ook Instastory waar je je dag voorbij laat komen.

4. Zorg voor afwisseling maar blijf trouw aan je merk

Probeer verrassend te blijven. Experimenteer binnen je eigen stijl maar wees consistent binnen je kleurpalet en sfeer en stijl. Je hebt nooit genoeg foto’s!

5. Zorg voor een call-to-action

Door bepaalde poses aan te nemen dat je ergens naar wijst, iets in je handen hebt dat je wil geven of een probleem aanduiden. Daarbij gebruik je kleuren die dat uitlokken en natuurlijk houd je rekening met de styling van de foto.

6. Zorg voor een statement

Laat zien wie je bent en waar je voor staat. Je kunt dit versterken door het gebruik van teksten in je foto’s waarbij je natuurlijk een lettertype gebruikt die past bij je merk.

7. Plaats de foto’s in het juiste formaat

Vaak zie je foto’s die wegvallen in het frame van het bericht.  In Canva.nl kun je je foto op het juiste formaat maken. Daar kun je ook lettertypes en buttons toevoegen.

LAST BUT NOT LEAST

Als je een beetje handig bent in het maken van selfies kun je die gebruiken maar als je daar geen gevoel voor hebt kun je beter aankloppen bij de professional. Je wilt wel foto’s die jou verkopen en niet afbreken. Je kunt gaan naar de fotograaf om de hoek of een fotograaf die eerst je personal brand uitdiept, van kleur en kleding weet en de bigger picture van jouw merk ziet.

Alle foto’s die je in dit blog hebt gezien heb ik gemaakt tijdens de fotoshoot lentetoer die nog tot eind juni duurt.

Wil je meer weten?

Facebook

Pin It on Pinterest

Share This